ظرفیت کاهش قیمت دلار و یورو در بازار متشکل

به گزارش انجمن وردپرس، خبرنگاران : قیمت دلار و یورو بازار متشکل ارزی خلاف فرایند کلی سال جدید فرایند افزایشی را دنبال کردند.

ظرفیت کاهش قیمت دلار و یورو در بازار متشکل

به گزارش انجمن وردپرس،قیمت دلار و یورو در بازار متشکل ارزی و سامانه سنا افزایش یافت اما در بازار آزاد کاهش یافت. متشکل از ابتدای سال جدید فرایند کاهشی نسبتا شدیدی را دنبال کرد و طول 6 هفته اخیر، حدود 14 درصد افت کرد. حرکت خلاف جهت قیمت ها در بازار متشکل و سامانه سنا با بازار آزاد می تواند، در جهت بازگشتن تغییرات قیمتی شدید بازار متشکل در هفته های اخیر باشد.

تغییرات قیمتی دلار

قیمت متوسط دلار بازار متشکل در روز یکشنبه نسبت به روز شنبه 260 تومان افزایش یافت و روی رقم 20 هزار و 718 تومان نهاده شد. قیمت دلار در سامانه سنا نیز 278 تومان رشد کرد و روی 21 هزار و 6 تومان ایستاد. قیمت انتهایی دلار بازار آزاد خلاف جهت دلار متشکل و سنا در روز یکشنبه 40 تومان کاهش یافت و روی رقم 21 هزار و 440 تومان ایستاد. بر این اساس دلار بازار آزاد و سنا 434 تومان معادل 2 درصد اختلاف داشتند. اندازه این شکاف در روز گذشته 3.6 درصد بود. در نتیجه اندازه شکاف نسبت به روز گذشته کوچک شد.

عرضه دلار متشکل

حجم عرضه دلار نسبت به روز گذشته 19 درصد کاهش یافت و روی رقم 9 میلیون و 75 هزار نهاده شد. متوسط عرضه دلار در 35 روز کاری که پشت سر گذاشتیم 4 میلیون و 529 هزار محاسبه میشود. بر این اساس حجم عرضه با وجود افت نسبت به روز گذشته حدود 2 برابر متوسط 35 روز کاری است که پشت سرگذاشتیم.

تغییرات قیمتی یورو

قیمت یورو متشکل در معاملات روز یکشنبه 190 تومان افزایش یافت و روی 25 هزار و 13 تومان نهاده شد. قیمت دلار در سامانه سنا نیز 202 تومان رشد کرد و روی 25 هزار و 250 تومان نهاده شد. قیمت یورو بازار آزاد خلاف جهت سنا و متشکل حرکت کرد. بازار آزاد 304 تومان کاهش یافت و روی رقم 26 هزار و 78 تومان نهاده شد. بر این اساس یورو بازار آزاد و سامانه سنا 828 تومان معادل 3.3 درصد اختلاف داشتند. اندازه شکاف در روز گذشته 5.3 درصد بود. در نتیجه اندازه شکاف قدری کوچک شد.

عرضه یورو متشکل

حجم عرضه یورو در بازار متشکل ارزی نسبت به روز گذشته 68 درصد افزایش یافت و روی رقم یک میلیون و 40 هزار نهاده شد. متوسط عرضه یورو در 35 روز کاری که پشت سر گذاشتیم 1 میلیون و 331 هزار به دست می آید. در نتیجه حجم عرضه یورو زیر متوسط 35 روز کاری که پشت سر گذاشتیم قرار می گیرد.

منبع: اقتصادنیوز

به "ظرفیت کاهش قیمت دلار و یورو در بازار متشکل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت کاهش قیمت دلار و یورو در بازار متشکل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید