شیائومی ردمی نوت 11 با تراشه ای نو و قیمت 250 پوند وارد بازار اروپا می گردد

به گزارش انجمن وردپرس، شیائومی می خواهد گوش ردمی نوت 11 را بالاخره وارد بازار جهانی کند اما این طور که به نظر می رسد تراشه ای که در این مدل بکار می رود با تراشه بکار رفته در نسخه چینی متفاوت خواهد بود.

شیائومی ردمی نوت 11 با تراشه ای نو و قیمت 250 پوند وارد بازار اروپا می گردد

شیائومی سال گذشته از گوشی های سری ردمی نوت 11 رونمایی کرد. گوشی هایی که به جز مدل پرو پلاس از آن ها پیشرفت خاصی به نسبت قبل نداشتند. البته خود مدل پرو پلاس هم از لحاظ سخت افزاری به شکل محسوس و چشمگیری بهتر از قبل به نظر نمی رسید فقط شارژری که شیائومی برای آن در نظر گرفت 120 واتی بود و قادر بود به سرعت گوشی را شارژ کند. جز همین موضوع و قیمت مناسبی که ردمی برای این گوشی ها در نظر گرفته، نمی توان گفت که پیشرفت آن ها محسوس و قابل توجه بوده است. با این حال شیائومی توانست در همان ابتدای عرضه در کشور چین، تعداد بسیار زیادی از آن ها را به فروش برساند.

استقبال خوب کاربران از گوشی های این سری اما باعث شد شرکت چینی تصمیم بگیرد مثل همواره این سری را هم برای عرضه جهانی آماده کند. این خبر قطعی است چرا که ردمی نوت 11 از سوی بازارها و سازمان های مختلف جهانی تاییدیه دریافت نموده است. البته طبق گزارش های منتشر شده، حداقل ردمی نوت 11 قرار است با پردازنده ای متفاوت در بازار جهانی به فروش برسد که وب سایت MySmartPrice از آن به عنوان تغییری هیجان انگیز یاد می نماید.

البته قابل پیش بینی هم بود که این اتفاق رخ می دهد چرا که شرکت های تولیدنماینده گوشی های چینی معمولا در بازار کشور خود معمولا محصولات میان رده خود را با تراشه ساخت مدیاتک به فروش می رسانند اما در نسخه های جهانی از تراشه ساخت کوالکام استفاده می نمایند. این بار هم داستان از این قرار است. ردمی نوت 11 در بازار چین با تراشه مدیاتک هلیو G88 در دسترس نهاده شد اما با اسنپدراگون 680 در بازار جهانی به فروش خواهد رسید. این در حالی است که تراشه مدیاتک مبتنی بر لیتوگرافی 12 نانومتری بود اما اسنپدراگون 680 یک تراشه با لیتوگرافی 6 نانومتری است و در نتیجه به شکل محسوسی در مصرف انرژی از مدل عرضه شده در کشور چین عملکرد بهینه تری دارد.

اسنپدراگون 680 از هشت هسته بهره می برد که در دو دسته چهارتایی در کنار هم نهاده شده اند. چهار هسته اول از نوع Cortex-A73 و با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته دوم هم از نوع Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز هستند که می توان برای انجام بازی ها با اعمال تنظیمات سطح پایین روی توانایی های آن حساب کرد. از طرفی دیگر، هلیو G88 از دو هسته از نوع Cortex-A75 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و شش هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز بهره می برد. بنابراین اگرچه هسته های جدیدتر و قدرتمندتری در نماینده مدیاتک نهاده شده اند اما فناوری ساخت آن ها بسیار قدیمی است و از این جهت نماینده کوالکام دست بالا را دارد.

برمی گردیم به خود گوشی یعنی ردمی نوت 11 که گفته می گردد با قیمت 250 پوند در بازار اروپا به فروش خواهد رسید. به احتمال بسیار زیاد در تمامی بازارهای دیگر، متناسب با واحد پولی رایج، همین 250 پوند قیمت اصلی این گوشی خواهد بود و تغییری در آن ایجاد نخواهد شد. گفتنی است ردمی نوت 11 در رنگ های آبی ستاره ای، خاکستری گرافینی و آبی گرگ و میشی در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی ردمی نوت 11 با تراشه ای نو و قیمت 250 پوند وارد بازار اروپا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی ردمی نوت 11 با تراشه ای نو و قیمت 250 پوند وارد بازار اروپا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید