روایت عضو شورای شهر اصفهان در خصوص انتقال آب دریای عمان ، تبعیض در خصوص آب آشامیدنی مشکل آفرین شد

به گزارش انجمن وردپرس، عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت کشور در زمینه آب در حوزه شرب و غیرشرب نگران هستند، توضیح داد: کیفیت آب عمان بهتر از خلیج فارس بوده و عملیات اجرایی آن به سمت اصفهان در حال اجرا است .

روایت عضو شورای شهر اصفهان در خصوص انتقال آب دریای عمان ، تبعیض در خصوص آب آشامیدنی مشکل آفرین شد

به گزارش انجمن وردپرس، نادرالاصلی عضو شورای شهر اصفهان درخصوص اقدامات مدیریت شهری درباره زاینده رود، گفت: سندی با موضوع اقدامات راهبردی و وظیفه هر یک از مدیران استان تهیه و کوشش شده نگاه علمی به این مسئله از سمت وسوی دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان شکل بگیرد و در این راستا تفاهم نامه ای نیز در زمینه استفاده از طرح های دانش بنیان امضا شد.

او تشکیل دبیرخانه فرهنگی زاینده رود را اقدام دیگری برای فرهنگسازی در حوزه آب اصفهان دانست و اضافه نمود: انتقال آب از دریا به عنوان فرصت برای کشور تلقی می گردد که در این زمینه نیز کوشش می گردد اگر چه این موضوع ممکن است به صورت مستقیم منجر به جاری شدن زاینده رود و برطرف مسائل زنده رود نگردد اما در وهله اول انتقال آب از سمت خلیج فارس به سمت یزد و کرمان عملیاتی شده است.

او اضافه نمود: کیفیت آب عمان بهتر از خلیج فارس بوده و عملیات اجرایی آن به سمت اصفهان در حال اجرا است ، بودجه و اعتبار خوبی گذاشته شده و کار با جدیت و حرکت جهادی آغاز شده تا بتوانیم با استفاده از آب آورد دریای عمان مصارف صنعت را از زاینده رود به حداقل برسانیم.

بخشی از صحبت های عضو شورای شهر اصفهان را در ادامه بخوانید:

*استفاده از پساب در فضای سبز و بوستان های باغشهر اصفهان از دیگر اقدامات مدیریت شهری در حوزه کاهش مصارف آب است. ما آمادگی مشارکت با همه گروه های مردمی چه ذینفع و غیر ذینفع را داریم و از مجموعه های رسمی و غیررسمی، علمی و غیرعلمی نیز در این راستا استفاده کردیم.

*پژوهش و کار فرهنگی در حقیقت یک پوسته است؛ باید توجه داشت که در زمینه حل مشکل آب اصفهان یکی می گوید تونل سوم، دیگری می گوید تونل بهشت آباد، یکی می گوید انتقال آب دریا و دیگری می گوید آب نیست اما به اعتقاد من درمورد آب اصفهان عدالت نیست و تبعیض است.

*این استان بالغ بر یک میلیون نفر مهاجر دارد. براساس مطالعات دانشگاهیان هر فرد در سال هزار متر مکعب مصرف آب دارد؛ سخن ما این است که احتیاج آبی مهاجران را به ما بدهید، ما می گوئیم در توزیع باید عدالت باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "روایت عضو شورای شهر اصفهان در خصوص انتقال آب دریای عمان ، تبعیض در خصوص آب آشامیدنی مشکل آفرین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت عضو شورای شهر اصفهان در خصوص انتقال آب دریای عمان ، تبعیض در خصوص آب آشامیدنی مشکل آفرین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید