دیوان عالی لهستان نتیجه انتخابات را تأیید کرد

به گزارش انجمن وردپرس، دیوان عالی لهستان طی حکمی اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور را بی اساس دانست و رأی به تأیید نتیجه این انتخابات و پیروزی آندژی دودا داد.

دیوان عالی لهستان نتیجه انتخابات را تأیید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری انجمن وردپرس، دیوان عالی لهستان طی حکمی اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور را بی اساس دانست و رأی به تأیید نتیجه این انتخابات و پیروزی آندژی دودا داد.

این رأی دیوان عالی که امروز صادر شد به سلسله چالش های حقوقی که از سوی مخالفان آقای دودا راه افتاده بود، سرانجام داد.

مخالفان دودا استدلال می کردند بی نظمی و تخلفاتی در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روی داده که بر نتیجه انتخابات تأثیر اساسی گذاشته است.

دیوان عالی لهستان اما پس از شنیدن اظهارات طرف های مختلف رأی داد که هیچ یک از این موارد صحت انتخابات را زیر سؤال نبرده است.

مخالفان دودا می گویند تمام مراحل انتخابات به صورت ناعادلانه برگزار گردیده است. حزب لیبرال و رقیب دودا استدلال می نماید رئیس جمهوری از دولت و رسانه های دولتی سوءاستفاده نموده و در جریان تبلیغات کوشش داشته است رقبا را بی اعتبار نشان دهد.

بخش دیگری از اعتراضات نیز به آرای لهستانی های خارج از کشور مربوط می گردد. مخالفان می گویند به دلیل سازمان دهی ضعیفِ بعضی از سفارتخانه های این کشور، بسیاری از افراد نتوانستند رأی خود را به صندوق بیندازند.

انتخابات ریاست جمهوری لهستان در دو مرحله برگزار گردید، در دور نخست آندژی دودا که از سال 2015 میلادی قدرت را در این کشور در دست دارد 43.5 درصد آراء را کسب کرد و رقیب او رافاو تراسکووسکی نیز با 30.4 درصد در صندلی دوم نهاده شد.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "دیوان عالی لهستان نتیجه انتخابات را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوان عالی لهستان نتیجه انتخابات را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید