خبرنگاران تحریم چین و ایران و الفاظ زیبا، تنها کمک آمریکا در شیوع کرونا

به گزارش انجمن وردپرس، پکن- خبرنگاران- آمریکا در جریان شیوع ویروس کرونا در چین و ایران جز اینکه به تحریم ها و فشارهای بیشتر و الفاظ زیبا و مردم فریب، روی آورد اقدام دیگری انجام نداده است موضوعی که واکنش رسانه ها و شبکه های اجتماعی چین را به دنبال داشته است.

خبرنگاران تحریم چین و ایران و الفاظ زیبا، تنها کمک آمریکا در شیوع کرونا

به گزارش انجمن وردپرس از رسانه های چین، واشنگتن درباره شیوع کرونا در کشورهای دیگر اشتباهات زیادی از خود نشان داده است از جمله اینکه در مورد شیوع این ویروس در کشورهای دیگر مانند چین و ایران خیلی زود و سریع و به اصطلاح خودش به صورت دقیق اطلاع رسانی می کند اما معلوم نیست در خود آمریکا چطور با این ویروس مقابله می کنند و اطلاعات دقیق و بموقع منتشر نمی شود.

از سوی دیگر دولت آمریکا با مسائل فراوان ناشی از بیماری هایی نظیر آنفلوآنزا و H1N1 دست و پنجه نرم می کند در جریان همین بیماری بود که 34 میلیون نفر در آن کشور بیمار شدند و تعداد زیادی جانشان را از دست دادند اما اصلا اشاره ای به این بیماری ها ندارد و در مورد کرونا بزرگ نمایی می کند.

آمریکا پس از شیوع ویروس کرونا در چین هم دست از اعمال فشارها در عرصه های مختلف برنداشت واشنگتن حتی شایعه کرد این ویروس سلاحی میکروبی است که چینی ها تهیه کرده اند و اتهامات زیادی به این کشور زدند اما تحقیقات خلاف آن را نشان داد.

آمریکا اگرچه در مورد کشورهای دیگر ادعای شفاف سازی دارد در این کشور با عوام فریبی، مردم از حقایق دور نگهداشته شده اند و حقایق زیادی درباره کووید 19 از مردم مخفی نگهداشته می شود.

در حالی که کرونا در 38 ایالت آمریکا شیوع یافته منتقدان می گویند ترامپ هنوز این موضوع را جدی نگرفته است

دولت آمریکا وقتی نوبت به ایران و چین می رسد اقدام به ارایه اطلاعات و داده های به زعم خود دقیق و شفاف با زمان بندی های معین می کند اما راهی که برای کمک به چین و ایران در پیش گرفته است جز تحریم و کاربرد برخی عبارات مردم فریب و زیبا نبوده است آمریکا جزو نخستین کشورهایی بود که ادعا کرد حاضر است به چین در این زمینه کمک کند اما با گذشت دو ماه و در حالی که چین در حال غلبه بر این بیماری است همچنان خبری از کمک های آمریکا به این کشور نیست.

با این حال آمریکا نمی تواند با همه این اقدامات حقایق را برای همیشه مخفی کند کشوری که از بیمارانش برای آزمایش پزشکی 3 هزار دلار طلب می کند و بیمارستان هایش نیز با مسائل زیادی روبرو شده اند و اشتهای زیادی برای دریافت پول از مردم نشان می دهند به نظرمی رسد دولت آمریکا پول، وسایل پزشکی و حتی منابع کافی برای مبارزه با کووید 19 را ندارد موضوعی که مسئولیت پذیری دولت آمریکا را زیر سئوال برده است.

امروز همه باید بپذیرند که ویروس کرونا دشمن بشریت است همه باید با این دشمن مبارزه کنند اما آمریکا در این میانه همچنان آن را سلاحی برای تضعیف دیگران می داند و برای براندازی و چالش آفرینی در برابر دیگر رقبای خود و مخالفانش، از آن به عنوان یک سلاح استفاده می کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تحریم چین و ایران و الفاظ زیبا، تنها کمک آمریکا در شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تحریم چین و ایران و الفاظ زیبا، تنها کمک آمریکا در شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید