استفاده روزانه 30 هزار لیتر مواد ضدعفونی برای گندزدایی معابر پایتخت

به گزارش انجمن وردپرس، معابر اصلی پایتخت طی 32 روز گذشته در پی شیوع ویروس کرونا روزانه با 30 هزار لیتر مواد ضدعفونی گندزدایی می شوند و در برخی از مناطق معابر اصلی بیش از دو بار ضدعفونی شده اند.

استفاده روزانه 30 هزار لیتر مواد ضدعفونی برای گندزدایی معابر پایتخت

به گزارش انجمن وردپرس، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه جمعه 15 فروردین محدوده مرکزی تهران (مناطق 10 و 11 و 12) با استفاده از خودروهای مه پاش تحت ضد عفونی قرار گرفت، گفت: آتش نشانان در هشت منطقه بندی معین، 22 منطقه شهرداری تهران را پوشش می دهند.

وی با تاکید بر اینکه همزمان با آغاز سال نو هفت دستگاه خودرو سنگین و تخصصی ضدعفونی کننده به منظور گندزدایی معابر و اماکن عمومی به تجهیزات آتش نشانی شهرداری تهران اضافه شد، افزود: اضافه شدن این خودروها به تجهیزات گندزدایی سرعت، دقت و قدرت کار را افزایش داد و این فرصت فراهم شد تا آتش نشانان با استفاده از 80 دستگاه سمپاش و فوگرهای حرارتی ضدعفونی بخش های کوچکتر را بر عهده بگیرند.

سخنگوی آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر معابر اصلی پایتخت به وسیله این خودروها ضدعفونی می شود، اظهار داشت: معابر اصلی پایتخت روزانه با 30 هزار لیتر مواد ضدعفونی گندزدایی می شود.

ملکی با بیان اینکه طی روزهای گذشته تمامی معابر اصلی، اماکن عمومی، بزرگراه ها و تونل های پایتخت حداقل یک بار ضدعفونی شده اند، مطرح نمود: این در حالی است که برخی از مناطق جنوب، غرب و مرکز شهر تهران بیش از دو تا چند بار توسط آتش نشانان تحت گندزدایی قرار گرفته اند.

شیوع کرونا در پایتخت باعث شده تا طی یک ماه گذشته مسئولان در مدیریت شهری و سایر بخش ها از شهروندان بخواهند تا برای جلوگیری از انتقال این ویروس در خانه بمانند و حتی کمپینی هم با همین نام تشکیل شد. ملکی هم با بیان اینکه آتش نشانان روزانه 17 ساعت مشغول ضدعفونی معابر هستند از شهروندان تهرانی درخواست کرد تا با ماندن در خانه مانع از انتقال کرونا و از بین رفتن زحمات نیروهایی که در خط مقدم مبارزه با این ویروس فعالیت می کنند، شوند.

پس از دستور شهردار تهران آتش نشانی وظیفه ضدعفونی معابر و اماکن عمومی پایتخت را بر عهده گرفت، آتش نشانان تهرانی از 13 اسفند ماه سال گذشته پاکسازی و ضد عفونی معابر اصلی و اماکن عمومی پایتخت را آغاز کردند. روزانه به طور میانگین حدود 200 نقطه از شهر تهران توسط 550 آتش نشانان ضدعفونی می شود. هر روز حدود هزار و چهارصد ساعت نفر در این حوزه فعالیت می کنند.

منبع: همشهری آنلاین

به "استفاده روزانه 30 هزار لیتر مواد ضدعفونی برای گندزدایی معابر پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده روزانه 30 هزار لیتر مواد ضدعفونی برای گندزدایی معابر پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید