آشنایی با تیگارد X35؛ معرفی و رونمایی از جدیدترین چینی

به گزارش انجمن وردپرس، در شرایطی که بازار خودرو ایران مدت هاست در التهاب و نوسان ناشی از افزایش قیمت مداوم به سر می برد، اما کمبود عرضه در این بازار کاملا احساس می گردد و بعضی از خودروهای ساخت داخل در ماه های اخیر به مرزهایی از قیمت رسیده اند که باورپذیر نیست. در چنین شرایطی ورود بعضی از خودروهای چینی به بازار ایران شاید به عنوان یک مسکن، اما به هر حال در حکم یک راه چاره می تواند موجب ایجاد تعادل نسبی در بازار گردد.

آشنایی با تیگارد X35؛ معرفی و رونمایی از جدیدترین چینی

با وجود بعضی از بی رغبتی ها از سوی مشتریان به خودروهای ساخت چین، اما به نظر می آید آینده بازار ایران دستکم در رده میانه ها به این خودروها که به صورت مونتاژی وارد بازار می شوند، وابسته خواهد بود. درست در روزهایی که بحث واردات خودرو در کشور به بن بست کامل نزدیک شده، شماری از خودروسازان ایرانی به معرفی محصولات نو که عموما ساخت چین هستند پرداخته و حتی در نامگذاری این محصولات نیز استقلال بیشتری پیدا نموده اند.

این هفته نیز شرکت سانیار خودرو از زیرمجموعه های دیار خودرو با معرفی برند نوی تحت عنوان تیگارد یا تایگارد موتور، بازگشت خود را به بازار ایران بیان کرد و به نظر می آید بعد از ناکامی هایی که در این شرکت برای واردات محصولات هاوال و بایک پیش آمد، حالا با عنوان نو کوشش می گردد که سوابق قبلی را از افکار عمومی بزداید.

تیگارد موتور در بدو امر یک کراس اوور شهری میانه را رونمایی نموده تا به قول فوتبالی ها به بازار ایران کامبک بزند. مراسم رونمایی این مهمان نو بازار خودرو ایران، نسبتا جمع و جور و مختصر بود و سعی شد با استفاده از تکنولوژی های چنین مراسماتی، تصویر متفاوتی از محصولات بایک به مهمانان بدهد.

قبلی 1 از 2 بعدی

تیگارد X35 برگرفته از ببر و پلنگ

لوگوی تیگارد که طبیعتا از سوی سانیار موتور طراحی شده، اقتباسی از خطوط گرافیکی چهره ببر و پلنگ است و نام تیگارد یا تایگارد نیز تلفیقی از تایگر و لئوپارد بوده است. با این حال تیگارد ایکس 35 آنچنان چهره خشن و روحیه تهاجمی ندارد و بیشتر یک گربه رام و آرام خانگی می تواند باشد و چندان علاقه ای به متلاطم کردن سرنشینان در هنگام رانندگی ندارد.

تیگارد X35 در میان نورافشانی و شعاع های نور لیزری الوان از زیر پارچه براق بیرون آمد و تلالوی رنگ سفید صدفی آن با طیف های مختلف سبز و قرمز و آبی درآمیخت و به این ترتیب در برابر انجمن وردپرس و حضار در مراسم، رونمایی شد. با کنار رفتن چادر روی دو دستگاه از تیگارد، فرصت تماشای از نزدیک و استفاده از حس لامسه برای انجمن وردپرس پیش آمد. برای حدود یک ساعت تعداد زیادی از انجمن وردپرس و کارشناسان از سر و کول تیگارد بالا رفتند و تا اعماق اتاق و موتور و داشبورد آن را کاوش کردند.

ظاهر آرام و ساده تیگارد ایکس 35

تیگارد ایکس 35 را نمی توان خودرویی بسیار زیبا و نوآورانه در طراحی به حساب آورد. طبیعتا ملاحظات فراوری یک خودرو مالی در این مدل وجود دارد اما به زعم نگارنده این خودرو از تمام زوایا متناسب است و بین صفر و صد در نوسان نیست. شاید این مهم ترین خصیصه تیگارد X-35 به حساب بیاید. ابعاد خودرو برای یک خانواده 4 نفره مقبول و کاربدی است و چه از نظر ظهر و چه در مبلمان داخلی از زیبایی نسبی برخوردار است. در واقع تیگارد X-35 متناسب بازارهای آسیایی است و انگار خود نیز این را به خوبی می داند.

طول و عرض و ارتفاع این خودرو برای رفت و آمد روزانه شهری مناسب است و نه آنقدر بزرگ است که پارک کردن آن دردسر درست کند و نه آنقدر کوچک که قابل سفر کردن به همراه خانواده نباشد. جلو پنجره بزرگ و چراغ های به مقدار به همراه دِی لایت های بومرنگ شکل آن در جلو در کنار خطوط جانبی و حفظ کاراکتر نوارهای براق تا چراغ های عقب و در صندوق، ترکیب ساده فهم و سهل الهضمی را برای چهره کلی این خودرو رقم زده است.

رینگ های نسبتا بزرگ و زهوارهای سیاه رنگ عضانی که دور چرخ و زیر درها را در بر گرفته نیز حس کراس اوور را به بیننده می دهد و به نوعی احساس حفاظت بیشتر را به فکر می آورد. مدل چراغ های خطر عقب نیز تا حدی یادآور شخصیت پژو 2008 و محصولات نوتر کمپانی فرانسوی است. در کل، ظاهر این خودرو می تواند مشتری را به فکر فرو ببرد.

قبلی 1 از 5 بعدی

نوترین آگهی های خودرو

تیگارد X35 و یک کابین زیبا

به محض ورود به اتاق داشبورد نامتقارن این خودرو و جایگاه هایی که ترکیبی از چرم و پارچه نقش دار هستند نظر بیننده را جلب می نماید. مانیتور تبلت مانند در وسط داشبورد شاید کوچک به نظر بیاید اما در تناسب با ابعاد طاقچه جلو است و ترکیب زهوارهای متالیک مات، قطعات پلاستیکی با چرم کاری های روی داشبورد و اطراف محل قرارگیری دسته دنده، برای لحظاتی نگاه سرنشین را به گردش وادار می نماید. نمایشگرهای روی پنل هم ساده و کلاسیک هستند و در وسط یک کامپیوتر سفری کوچک نیز اطلاعات اولیه را برای رانده به نمایش می گذارد.

ادوات و کلیدهای مورد احتیاج نیز به شکل متفاوتی در وسط داشبور قرار گرفته و تکیه گاه آرنج نیز در ذوزنقه ای شکل دارد که زیر آن فضایی برای نگهداری خرده وسایل شخصی دارد. جایگاه های عقب هم فضای منسبی برای دو نفر دارند و جای پا هم خوب است در حالی که سه نفر هم تا حد قابل ملاحظه ای می توانند روی جایگاه عقب به راحتی بنشینند.

یک ایده ابتکاری هم استفاده از چراغ های سقفی درست بالای دستگیره های روی در عقب است که به مقدار کشف یک عنصر ناشناخته نو آدم را شاد و شنگول می نماید. با این حال، ترکیب غربیلک فرمان آنچنان خلاقانه نیست و حتی با وجود داشتن یک برش D شکل، چندان جلب نظر نمی نماید. البته که فرمان را باید در هنگام رانندگی بیشتر شناخت!

اما نکته مثبت دیگر در کابین تیگارد X35 سانروف پانورامیک آن است که در هیچ یک از رقبای این خودرو در ایران وجود ندارد. در کل فضای داخلی تیگارد از نظر کیفی، مواد به کار رفته و فضای اتاق نمره قبولی می گیرد.

قبلی 1 از 3 بعدی

قوای محرکه تیگارد ایکس 35

در بخش پیشرانه نیز این خودرو ترک عادت ننموده و زیر کاپوت تیگارد یک موتور تیپ 1500 سی سی دارد که این روزها در خودروهای چینی به وفور دیده می گردد. موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با گیربکس CVT هماهنگ شده که طبعا تا روز تست این خودرو نمی توان در خصوص عملکرد آن اظهار نظر دقیقی کرد.

این موتور 1.5 لیتری توربو قادر به فراوری 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور است و توان آن به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دستی به چرخ های جلوی منتقل می گردد. تیگارد ایکس 35 در هر 100 کیلومتر به صورت سیکل ترکیبی، 7.4 لیتر بنزین مصرف می نماید. نیروی فراوریی این پیشرانه چندان چشمگیر نیست، اما با توجه به وزن 1330 کیلوگرمی این خودرو مناسب به نظر می رسد و برای حرکت در مسیرهای شهری و جاده ای کافی به نظر می رسد.

https://divar.ir/daal/wp-content/uploads/2022/02/tigard-x35.mp4

نگاهی به امکانات رفاهی و آسایشی

سانیار موتور اعلام نموده که تیگارد X35 را تنها در یک نسخه به بازار ایران عرضه می نماید. امکانات این کراس اوور مالی معقول و منطقی است و متناسب به کلیت این خودرو. از جمله تجهیزات ایمنی این خودرو می توان به شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کمکی حرکت در سربالایی، پایش فشار باد تایرها، کنترل الکترونیکی پایداری، سیستم کنترل کشش و سنسور و دوربین دید عقب اشاره نمود.

دیگر امکانات رفاهی تیگارد X35 نیز شامل نمایشگر 8 اینچی لمسی سیستم مالتی مدیا، کلید استارت/استاپ موتور، غربیلک فرمان D کات با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، سانروف پانوراما، چراغ های LED، رینگ های آلیاژی 17 اینچی، سیستم تهویه مطبوع الکترونیکی و … هستند.

سانیار موتور هیچ خبری در خصوص قیمت احتمالی این خودرو نداده اما به نظر می آید تیگارد ایکس 35 در محدوده 600 تا 700 میلیون تومان بتواند مشتری خود را پیدا کند و در بازار آشفته ایران جایگاه قابل قبولی بیابد.

نوترین آگهی های خودرو
منبع: دیوار

به "آشنایی با تیگارد X35؛ معرفی و رونمایی از جدیدترین چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تیگارد X35؛ معرفی و رونمایی از جدیدترین چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید