واکنش علیرضا دبیر به حواشی لیگ و میزان بدهی به اتحادیه جهانی

به گزارش انجمن وردپرس، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی کشورمان امروز در یک گفتگوی تلویزیونی به مبلغ به جامانده بدهی فدراسیون به اتحادیه جهانی اشاره نمود و گفت: ما 257 هزار فرانک سوئیس به اتحادیه جهانی کشتی بدهکار بودیم. این در حالی بود که من وقتی به عنوان رئیس ه فدراسیون، سکان مدیریت را تحویل گرفتم، یک ریال هم در حساب فدراسیون پول نبود.

واکنش علیرضا دبیر به حواشی لیگ و میزان بدهی به اتحادیه جهانی

وی اضافه نمود: برای پرداخت بدهی به اتحادیه بلافاصله وارد عمل شدیم و حتی برای به حداقل رساندن این بدهی، من 32 هزار یورو از یکی از دوستانم قرض گرفتم و به اتحادیه جهانی پرداخت کردم. به هر حال هم اکنون 17500 فرانک سوئیس به اتحادیه جهانی بدهکاریم که قطعاً این رقم نیز تسویه خواهد شد.

رئیس فدراسیون کشتی به بحث برگزاری لیگ هم اشاره نمود و گفت: از تمام کسانی که در این راه یاری کردند تشکر می کنم.حدود 9 ماه کشتی تعطیل بود، خودم به شخصه در جلسات کارشناسی پروتکل ها شرکت کردم. 500 کشتی گیر، داور و برگزارنماینده به خانه کشتی ابراهیم هادی آمدند و مسابقات را به صورت متمرکز برگزار کردیم. ما سه دوره مسابقات را برگزار کردیم، خانه کشتی ابراهیم هادی قبلاً فقط 60 تخت داشت، اما الان شرایط خیلی بهتری دارد و تیم ها به صورت دسته های چهار یا پنج تایی در آن حضور پیدا کردند.

دبیر در خصوص شرایط باشگاه استقلال نیز گفت: در ابتدا باید از احمد مددی سرپرست باشگاه تشکر کنم که واقعاً فرد فهیم و اخلاق مداری است. استقلال دیر به مسابقات آمد و مرا هم به استقلالی بودن متهم کردند. ما یک استادیوم را در سه دوره 15 روزه به صورت رایگان در اختیار آنها گذاشتیم. سپس آنها با یک باشگاه دیگر درگیر شدند و در بخشی از این موضوع هم حق با تیم قائم شهر بود، اما دو کشتی گیر را به استقلال دادند. بعد از آن هیأت کشتی مازندران رضایت نامه چند کشتی گیر را نمی داد که با عسگری محمدیان صحبت و این مشکل را حل کردیم.

وی در این گفتگوی تلویزیونی در خصوص حواشی در روز فینال لیگ هم توضیح داد: چند مربی استقلال کار خوبی انجام ندادند، با من تماس گرفتند که 5 کشتی گیر آنها کرونا دارند. من در بودجه و کشتی کلاه سرم نمی رود، ما تست های آنها را مطابقت دادیم، حتی تیم دیگری بود که تست سازی نموده بود که ما آنها را به مسابقات راه ندادیم، اما موضوع را مخفی نگه داشتیم. نمی توانیم روی این مسأله ریسک کنیم. حتی مددی هم این مسائل را نمی دانست و وقتی دیشب به او گفتم ناراحت شد.

دبیر اضافه نمود: من جواب تست ها را داشتم، به سازمان لیگ گفتم دو کشتی گیر و یک مربی آنها مثبت شده اند و در واقع این تعداد کمتر است و 5 نفر نیستند. یکی از آن دو نفر را در وزن 97 کیلو آوردند و گفتند تست ش مثبت شده، ما متوجه شدیم نتیجه تست با فشار یکی از مربیان استقلال دستکاری شده، گفتم آن کشتی گیر را وزن کشی و قرنطینه کنید، اگر مثبت بود او را دو سال محروم کنید. این تخلف محسوب نمی گردد بلکه قتل است. بعد که کشتی گیر متوجه شد با هیاهو فرار کرد و رفت. ما حتماً آن کشتی گیر و مربی را به کمیته انضباطی می خوانیم. اگر لازم باشد حتی به دادگاه هم می رویم. در ورزشی که پهلوانی و اخلاق مداری شعار آن است، نباید این موضوعات باشد. گفتند در فینال اجازه ندادند کشتی گیر ما حاضر گردد، کشتی گیر 74 کیلوی آنها نیامد و اشتباه کرد. باید در کمیته انضباطی آنالیز گردد و اگر تخلفی کرد باید بیاید پولش را پرداخت کند.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: از سوی دیگر باید از تیم دانشگاه آزاد تشکر کنم، مسئولان این تیم گفتند ما به لیگ آمدیم تا به کشتی یاری کنیم، روز فینال که متوجه شدم دانشگاه آزاد آمده، باشگاه استقلال گفت، چند کشتی گیر ما دچار ضرب دیدگی شده اند، اما من اجازه نمی دهم کار را ابتر تمام نمایند. گفتم هر کشتی گیر و مربی ای که روی تشک حاضر نگردد دو سال محروم می گردد. متوجه شدیم که آنها در خصوص ضرب دیدگی راست نگفتند. مددی هم گفت محکم بگیرید و همه موظفند بیایند. آنها حتی جواب تلفن مددی را هم نمی دادند. من اجازه نمی دهم نام باشگاه استقلال و بعداً اگر پرسپولیس بیاید این باشگاه خراب گردد. کشتی ایران نیاز به آرامش دارد. کشتی گیران نگران نباشند، مددی یاری می نماید و اگر این طور نشد، ما در خدمت هستیم.

دبیر در سرانجام این گفتگوی تلویزیونی اضافه نمود: خیلی ها باید به کمیته انضباطی بیایند و جواب بدهند. ما به وزارت بهداشت تعهد داریم. داشتند کار ما را خراب می کردند، اما کار خدا بود که مسابقات به نحو احسن برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "واکنش علیرضا دبیر به حواشی لیگ و میزان بدهی به اتحادیه جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش علیرضا دبیر به حواشی لیگ و میزان بدهی به اتحادیه جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید