درمان خانگی التهاب لثه

به گزارش انجمن وردپرس، التهاب لثه بیماری است که باعث بوی بد دهان، قرمزی و خونریزی لثه می گردد. جوش شیرین، چای سبز، آلوئه ورا و آب نمک راه های درمان این مشکل هستند.

درمان خانگی التهاب لثه

التهاب لثه یا تورم بافت لثه یکی از اشکالبیماری پریودنتال و از نوع غیر مخرب است. التهاب لثه ممکن است در اثر عواملی چونرسوب پلاک روی دندان ها، سوء تغذیه، عوامل ژنتیکی، عفونت باکتریایی، خشکی مزمندهان و یا تغییرات هورمونی ایجاد گردد. این مشکل عوارضی در پی دارد که از جمله آن هامی توان به قرمزی و تورم لثه، بوی بد دهان، خون ریزی لثه و دورشدن لثه از دندان هااشاره کرد. فردی که از التهاب لثه رنج می برد باید همواره بهداشت دهان و دندان خودرا رعایت کند تا از این مشکل رهایی یابد. در اینجا چند راه ساده و درمان طبیعیبرای برطرف مشکل التهاب لثه به شما معرفی می کنیم.

چای سبز

برای برطرف مشکل التهاب و ورم لثه می توانید از چای سبز بهره ببرید. کافی است برگ های چای سبز را در آب بجوشانید و بعد ازآنکه سرد شد لثه ها را با آن شستشو دهید. برای دریافت نتایج بهتر بعد از این کار، مسواک بزنید.

کرن بری

با نوشیدن یک لیوان آب کرن بری در روز از رشدباکتری ها در دهان جلوگیری کنید. البته توجه کنید که در این مورد باید حتما از آبکرن بری خالص و بدون افزودنی و شکر استفاده گردد. ترکیب آب کرن بری با میوه هایدیگر نیز تاثیر آن را کاهش داده و شما را به نتیجه مورد نظر نمی رساند.

روغن نعناع

چند قطره روغن نعناع را در یک لیوان آب گرمبریزید و دهان خود را با این محلول شستشو دهید. می توانید از این درمانی خانگیساده و بی دردسر هر روز بهره ببرید تا عفونت و تورم لثه کاهش بیابد.

آب گرم و نمک

مقداری نمک را در یک لیوان آب گرم حل کنید و 2تا 3 بار در روز دهان خود را با این ترکیب شستشو دهید.

آلوئه ورا

می توانید با مالیدن پالپ گیاه آلوئه ورا به لثه ها،تورم لثه را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. بعد از اتمام کار، دهان را با آب خالصشستشو دهید.

میوه و سبزیجات تازه

مصرف میوه ها و سبزیجات تازه تاثیر بسیار زیادیدر از بین بردن علائم بیماری التهاب لثه دارد. بهتر است از مواد غذایی دارای فیبرو ویتامین ث بیشتر بهره ببرید. برای نتیجه دریافت از این مورد می توانید موادحاوی فیبر از جمله هویج، بروکلی و انواع فلفل ها را برای چند دقیقه بجوید تا دندان هایشما تمیز شوند.

رعایت بهداشت دهان و دندان

برای حفظ سلامت محیط دهان و داشتن لثه و دندان هایسالم باید هر روز 2 بار به خوبی مسواک بزنید. این کار علاوه بر زدودن پلاک از رویدندان ها، باکتری های موجود در دهان را نیز از بین می برد. توصیه می گردد برایدریافت نتایج بهتر از خمیر دندان های گیاهی مانند خمیر دندان حاوی ریحان یا چریشبهره ببرید.

روغن گل میخک

با ماساژ دادن لثه با روغن گل میخک از التهاب ودرد ناشی از تورم لثه نجات خواهید یافت. البته استفاده از این روغن ممکن است کمیاحساس سوزش ایجاد کند. همچنین می توانید هر روز یک تکه گل میخک را به سادگی بجوید.این کار نیز همان تاثیر را خواهد داشت.

جوش شیرین

مقداری جوش شیرین را با آب گرم ترکیب کنید و بعداز مسواک زدن، لثه های خود را با این محلول ماساژ دهید. از این روش به مدت 6 تا75 روز بهره ببرید و نه بیشتر.

گروه سلامت انجمن وردپرس

منبع: setare.com

به "درمان خانگی التهاب لثه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان خانگی التهاب لثه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید