جشنواره گرافیک در استان خوزستان برگزار می گردد

به گزارش انجمن وردپرس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه جشنواره گرافیک در خوزستان برگزار می گردد، گفت: برترین هدف از برگزاری جشنواره در هفته گرافیک ایجاد ارتباط بین طراحان گرافیک پیشکسوت و نوپا است.

جشنواره گرافیک در استان خوزستان برگزار می گردد

به گزارش انجمن وردپرس از اهواز، محمد جوروند امروز در نشست خبری با انجمن وردپرس به مناسبت هفته گرافیک گفت: انجمن گرافیک اهواز با همکاری انجمن هنرهای تجسمی در اهواز راه اندازی می گردد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره آثار در هفته گرافیک ایجاد ارتباط بین طراحان گرافیک پیشکسوت و نوپا است، اضافه کرد: با توجه به اینکه در پس هر طرح، اندیشه ای نهفته است طراحان پیشکسوت گرافیک می توانند تجارب خود را به طراحان نوپا منتقل نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه جشنواره هفته گرافیک در شهرستان های اهواز، شوشتر، شوش، آبادان، بهبهان و دزفول برگزار می گردد، گفت: یکی دیگر از اهداف برگزاری هفته گرافیک معین شدن نقاط قوت و ضعف آثار هنرمندان است همچنین یکی از نتایج برگزاری جشنواره آثار هنری تعامل بیشتر هنرمندان با احاد جامعه است.

وی با اشاره به موزه هنرهای تجسمی مطرح نمود: درحال حاضر با حمایت استانداری خوزستان برای واگذاری مجدد موزه هنرهای تجسمی وکیل گرفته شد و اوضاع کنونی موزه هنرهای تجسمی نشان دهنده خیانت بخش خصوصی به موزه است.

گلایه از عدم همکاری شهرداری

محمدکاظم فلسفی امروز در این نشست خبری گفت: سال جاری جشنواره گرافیک را با رویکرد های جدید و اهداف بزرگتر از روز 8 تا 15 اردیبهشت برگزار می گردد. امیدوارم با برگزاری چنین جشنواره هایی زیرساخت های هنر در اهواز منسجم تر گردد.

وی با بیان اینکه خروجی هنرمندان خوزستان به صفر رسیده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه پیکان حرکت جامعه، هنرمند است اما شاهد کاهش خروجی هنرمند تراز اول در خوزستان هستیم و در حقیقت زیر ساخت های هنر ضعیف است.

دبیر اجرایی جشنواره گرافیک گفت: سال جاری با توجه به فراخوانی که داده شد 700 اثر هنری از 81 هنرمند به دبیرخانه رسید که از میان این تعداد 100 اثر به نمایشگاه راه پیدا می نماید؛ تعداد آثار نسبت سال گذشته افزایش پیدا نموده است.

وی با اشاره به رونمایی پوستر جشنواره گرافیک مطرح نمود: 71 اثر برای طراحی پوستر جشنواره گرافیک ارسال شد که از میان آنها یک پوستر انتخاب شد همچنین داوری آثار هنری توسط اساتید دانشگاه هنر چمران صورت می گیرد.

فلسفی درباره همکاری شهرداری با هنرمندان در راستای زیباسازی شهر با استفاده از آثار هنری هنرمندان استان بیان نمود: برای ایجاد ارتباط بین هنرمندان و شهرداری کوشش بسیاری شد اما نتیجه ای حاصل نشد و تنها برای دست یافتن به هنرمندان دیگر استان ها از هنرمندان خوزستان استفاده ابزاری می گردد.

وی با بیان اینکه شهرداری شرایط معینی ندارد، توضیح داد: شهرداری افراد نالایق و غیرمرتبط با مسئولیت را به کار گرفته است به گونه ای که برای متولیان شهر غیر قابل پذیرش است در جهت زیبایی شهر با آثار هنری هنرمندان هزینه ای پرداخت کند.

منبع: تسنیم

به "جشنواره گرافیک در استان خوزستان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره گرافیک در استان خوزستان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید