فراوری انبوه طرح های دانش بنیان برای کیت تشخیص کرونا

به گزارش انجمن وردپرس، دکتر مصطفی قانعی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: طی فراخوانی که هفته گذشته با هماهنگی وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و معاونت علمی اعلام شد مطرح کردیم که شرکت های دانش بنیان و فناوری که توانایی فراوری کیت های تشخیصی دارند طرحشان را معرفی نمایند.

فراوری انبوه طرح های دانش بنیان برای کیت تشخیص کرونا

وی بیان نمود: از آن هفته طرح هایی ارائه شدند که 4 طرح در نوبت تصمیم گیری هستند تا در نهایت یک الی دو طرح به مرحله فراوری برسند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با اشاره به پروسه فراوری این کیت ها توسط شرکت های دانش بنیان گفت: یک تا دو روز برای تأیید این طرح ها از سوی سازمان غذا و دارو زمان می برد و این شرکت ها باید طی یک هفته کیت ها را به فراوری انبوه برسانند.

وی با تاکید بر سرعت فراوری کیت های تشخیص کرونا توسط این شرکت ها گفت: اقتصاد این اقدام بلافاصله شکل می گیرد از این رو باید در کمترین زمان ممکن به فراوری انبوه برسد و در دسترس قرار بگیرند.

قانعی با بیان اینکه آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت ذیل سازمان غذا و دارو باید حتماً محصول این شرکت ها را به تأیید برساند، گفت: باید رئیس آزمایشگاه مرجع محصول را تأیید کند. ستاد زیست فناوری در پروسه فراوری محصول در صورت احتیاج به حمایت، از شرکت های دانش بنیان حمایت می نماید.

وی گفت: آن موضوعی که وجود دارد این است که برخی از آزمایشگاه ها در سطح تهران کیت های مرتبط را فراوری نموده و گزارش هایی از نتایج آزمایش آنها در مورد کرونا ویروس اعلام شده است؛ این نشان می دهد که توانایی شرکت ها برای فراوری کیت تشخیص کرونا ویروس وجود دارد ولی سازمان غذا و دارو تاکید دارد که هر چه زودتر کیت ها فراوری شوند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: این کیت ها باید در مقیاس بالا و همچنین قیمت مناسب عرضه گردد.

افزایش فراوری داروی کاربردی برای بیماران مبتلا به کرونا

قانعی در پاسخ به اینکه آیا محققان به فراوری دارو و واکسن در حوزه کرونا ویروس اقدام نموده اند یا خیر گفت: پروسه فراوری دارو و واکسن طولانی است؛ اما یکی از شرکت های فراوری کننده دارو که پیش از این دارویی برای ورم مفاصل به فراوری رسانده فراوریات خود را افزایش داده زیرا این دارو علاوه بر ورم مفاصل برای کرونا نیز کاربرد دارد.

وی تاکید نمود: در حال حاضر کمبود این دارو برای ورم مفاصل اعلام نشده و می تواند برای درمان کرونا نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری انبوه طرح های دانش بنیان برای کیت تشخیص کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری انبوه طرح های دانش بنیان برای کیت تشخیص کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید