برگزاری حج با بخش عمده ای از زائران خارجی

به گزارش انجمن وردپرس، ایسنا/ براساس اعلام وزارت حج و عمره عربستان، برگزاری حج با بخش عمده ای از زائران خارجی صورت می گیرد.

برگزاری حج با بخش عمده ای از زائران خارجی

انتظار می رود زائرانی که از خارج از عربستان به این کشور سفر می نمایند، 85 درصد از کل تعداد حجاج سال جاری را تشکیل دهند، این در حالی است که طی دو سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا از حضور زائران بین المللی ممانعت شده بود.

وزارت حج و عمره عربستان بعلاوه بیان کرد حفظ امنیت و زائران حج و بعلاوه زائران مسجدالنبی برای دولت خادم حرمین شریفین از اهمیت بالایی برخوردار است و این کشور می خواهد به حداکثر زائران فرصت انجام حج از سراسر دنیا را بدهد.

درخواست برای انجام حج برای افراد زیر 65 سال که واکسن کووید-19 را از وزارت بهداشت عربستان سعودی دریافت نموده اند، آزاد خواهد بود. زائرانی که از خارج از عربستان می آیند نیز موظفند آزمایش PCR منفی را که در عرض 72 ساعت قبل از زمان عزیمت به این کشور گرفته شده، ارائه دهند.

بعلاوه مقامات سعودی از همه زائران درخواست نموده اند پروتکل های بهداشتی را رعایت نموده و اقدامات پیشگیرانه لازم را برای حفظ سلامت و ایمنی خود در حین انجام مناسک حج رعایت نمایند.

در سال 2020، عربستان مرزهای خود را برای مهار شیوع کووید-19 بست و حج تنها به 1000 زائر داخلی محدود شد. سال گذشته وزارت حج بیان کرد که فقط ساکنان و شهروندان مجاز به انجام حج هستند که شمار آنها به علت تهدید سلامتی ناشی از همه گیری کووید-19 به 60 هزار نفر محدود شد.

وزارت حج عربستان سعودی پس از دو سال کاهش قابل توجه شمار زائران اوایل هفته بیان کرد به یک میلیون زائر از داخل و خارج از این کشور اجازه خواهد داد تا در مراسم حج سال جاری شرکت نمایند.

مراسم حج بطور معمول میزبان حدود دو میلیون مسلمان است و سالانه 12 میلیارد دلار برای عربستان سعودی عایدی دارد. مراسم حج سال جاری قرار است از 16 تیر شروع گردد.

منبع: همگردی

به "برگزاری حج با بخش عمده ای از زائران خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری حج با بخش عمده ای از زائران خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید