با میوه یک میلیارد تومانی آشنا شوید!

به گزارش انجمن وردپرس، شناخته شده ترین میوه لوکس، نوعی طالبی است که در شرایط خاص و در ژاپن به عمل می آید. این میوه در حدود یک میلیارد تومان قیمت دارد و معمولا در جعبه های چوبی و به عنوان هدیه خریداری می گردد.

با میوه یک میلیارد تومانی آشنا شوید!

گران ترین میوه در کل دنیا، نوعی ملون ژاپنی است و به پادشاه یوباری مشهور است. این میوه منحصرا در شهر یوباری از هوکایدو رشد می نماید و به طعم شیرین خود مشهور است. پادشاه یوباری ابتدا در دهه 1950 ساخته شد و در اصل ترکیبی از دو رقم دیگر است: طالبی ارل و طالبی تند. برای آشنا شدن با این میوه و خواص شگفت انگیز آن همراه انجمن وردپرس باشید.

پرورش در خاک آتشفشانی

پادشاه یوباری احتیاج به مراقبت مداوم کشاورز دارد و معمولا فقط در گلخانه پرورش داده می گردد. خاکی که این میوه در آن رشد می نماید، به خاکستر آتشفشانی مشهور است. دمای این خاک به آسانی قابل کنترل است و ماهیت خاکستری آن این قابلیت را دارد که اجازه کنترل دما را بدهد؛ این ویژگی باعث افزایش مقدار خربزه می گردد.

با کیفیت ترین ملون های یوباری کاملا گرد هستند و پوست بیرونی صاف و بی عیب و نقصی دارند. این میوه ها بسته به شکل ظاهری و مقدار شیرینی خود به 4 درجه تقسیم می شوند و محصولی که به بازار عرضه می گردد شیرینی مناسبی دارد. اگر معلوم گردد که خیلی شیرین هستند یا به مقدار کافی شیرین نیستند، به سادگی حذف می شوند.

خوشمزه ترین پادشاهان یوباری

برترین پادشاهان دارای گوشتی استثنایی هستند؛ رنگ نارنجی آن ها تا حدودی شبیه خربزه های شاه پسند است و جالب اینکه برای زیباتر دیده شدن این ملون ها، قسمتی از ساقه آنها را با قیچی بریده و روی خربزه قرار می دهند چراکه ژاپنی ها عاشق زیبایی، هماهنگی و کیفیت هستند.

قبل از جنگ دنیای دوم بود که مردم یوباری آغاز به پرورش طالبی کردند اما در طول جنگ، کشت میوه به کلی متوقف شد و بعد از خاتمه جنگ هم کشاورزان آغاز به کشت محصولات دیگری مانند مارچوبه و سیب زمینی کردند اما هیچ وقت به رونق قبلی خود نرسیدند و همین باعث شد تصمیم بگیرند از پیوند دو طالبی دیگر پادشاه یوباری را فراوری نمایند.

میوه ای یک میلیاردی مخصوص هدیه دادن

پادشاه یوباری، ملون ژاپنی به صورت دوتایی و در جعبه های چوبی عرضه می گردد. پادشاهان یوباری اغلب برای هدیه دادن در تابستان استفاده می شوند . معمولا در جعبه های چوبی فروخته می شوند که به عنوان یک بسته هدیه زیبا عمل می نماید. برداشت این ملون با دست خالی و با قیچی انجام می گردد و توصیه می گردد در مدت 2 تا 3 روز پس از برداشت مصرف گردد.

این میوه لوکس در بین قشر مرفه ژاپن مصرف می گردد؛ یک جفت پادشاه یوباری در سال 2008 در یک حراجی ژاپنی به قیمت 2.5 میلیون ین فروخته شد. کونیشی سیکا، که یک بازار میوه و سبزیجات در آماگاساکی است، در یک حراجی در سال 2016، دو ملون یوباری را با هم به قیمت 3 میلیون ین معامله کرد و جالب اینکه قیمت این میوه حتی بالاتر هم رفت و در سال 2019 به 5 میلیون ین رسید یعنی بیش از یک میلیارد تومان!

خواص معجزه گر پادشاه یوباری

این میوه لوکس خواص زیبا نماینده ویژه ای دارد؛ مشهور است که پادشاه یوباری اثرات ضد پیری شگفت انگیزی برای پوست دارد؛ سلول های مرده پوست را از بین می برد و از پوست در برابر آلاینده ها محافظت می نماید. یکی از خواص مشهور این ملون کاهش چین و چروک های پوستی است و با یاری به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست آن را روشن می نماید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب راه های انتقال و علائم آبله میمون چیست؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "با میوه یک میلیارد تومانی آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با میوه یک میلیارد تومانی آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید