اینستاگرام محدودیت محتواهای حساس را برای نوجوانان بیشتر می نماید

به گزارش انجمن وردپرس، در ماه های اخیر اینستاگرام تغییراتی را در فیلترهای محتوای حساس خود ایجاد نموده و گزینه های موجود در این بخش را به More، Standard و Less تغییر داده است. در ادامه همین فرایند، اکنون اینستاگرام اعلام نموده در حال ارائه قابلیتی است که به طور پیش فرض تنظیمات نمایش محتواهای حساس کاربران جدیدی که کمتر از 16 سال سن دارند را روی گزینه Less، یعنی محدودترین سطح دسترسی برای نمایش محتوای حساس قرار می دهد.

اینستاگرام محدودیت محتواهای حساس را برای نوجوانان بیشتر می نماید

باید اشاره کنیم که گزینه تنظیمات Standard به کاربران اجازه می دهد تا بعضی محتوایی که به ظاهر حساس هستند را مشاهده نمایند، گزینه Less محدودیت بیشتری را روی نمایش محتوای حساس اعمال می نماید و گزینه More به کاربران اجازه می دهد تا نسبت به گزینه Standard، محتوا یا حساب های حساس تر بیشتری را در اختیار داشته باشند. در حالی که کاربران بالای 18 سال معمولاً به هر سه سطح دسترسی خواهند داشت، اما نوجوانان در حال حاضر فقط به گزینه های Standard و Less دسترسی دارند.

در ماه ژوئن، اینستاگرام برای اولین بار گزینه Less خود را معرفی کرد. یک هفته بعد، این قابلیت را در اختیار عموم کاربران قرار داد تا به نوجوانان پیشنهاد کند در صورتی که زمان زیادی را صرف یک موضوع خاص می نمایند، با استفاده از این قابلیت محتواهای کمتری از این قبیل را ببینند. این پلتفرم متعلق به متا گفته که محتوای حساس می تواند شامل پیغام های خشونت آمیز فیزیکی و بعلاوه محتواهایی باشد که مواردی مانند دخانیات یا استفاده غیرمجاز از بعضی از دارو ها و بعلاوه استفاده از اسلحه را تبلیغ می نماید. کاربران می توانند از راستا آیکون پروفایل > منو > بخش تنظیمات یا Setting > بخش Account > بخش Sensitive Content Control به این بخش دسترسی پیدا نمایند.

این قابلیت نه تنها در صفحه Explore اعمال می گردد، بلکه تمام بخش های اینستاگرام مانند جستجو، ریلز، حساب های پیشنهادی، توصیه های فید و موارد دیگر تحت تأثیر این قابلیت قرار می گیرند. این تغییر، روبرو شدن با محتوای حساس احتمالی یا کاربرانی که این دسته از محتواها را منتشر می نمایند، محدودتر و سخت تر از قبل خواهد نمود. اینستاگرام بعلاوه در حال آزمایش پیغام هایی برای نوجوانان است که آن ها را به آنالیز بعضی تنظیمات از جمله چه کاربرانی می توانند محتوای آن ها را به اشتراک بگذارند یا به آن ها پیغام دهند، تشویق می نماید.

اینستاگرام اقدامات قابل توجهی را برای افزایش سلامت روانی کاربران و به ویژه نوجوانان انجام داده است. اگر به خاطر داشته باشید، پیش تر و در ماه دسامبر سال 2021 (آذر ماه 1400) مدیرعامل این شرکت، قابلیت بسیار مفید کنترل والدین را معرفی کرد و آن را به عنوان دیواری در راستای حفاظت از دسترسی بچه ها به محتوای نامناسب دانست. آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، از این قابلیت به عنوان اولین مجموعه ابزارهای نظارت والدین بر این پلتفرم یاد کرد که به آن ها اجازه می دهد مدت زمانی که نوجوان آن ها در اینستاگرام می گذرانند را مشاهده نموده و محدودیت هایی را برای آن ها مشخص نمایند.

جدا از این موضوع این شبکه اجتماعی محبوب، اخیراً روی قابلیت های زیادی کار می نماید که از جمله آن ها می توان به اشتراک گذاری سریع یادداشت ها اشاره نمود. این ویژگی که Notes نام دارد به کاربران این اجازه را می دهد که یادداشت های سریعی مانند نوتیفیکیشن ها را در بخش CloseFriends خود یا به کسانی که آن ها را فالو نموده اند، به اشتراک بگذارند. بعلاوه قابلیت Boosted Reel، ویژگی دیگری است که این پلتفرم در جهت حمایت از کسب وکارهای کوچک محلی روی آن کار می نماید. این قابلیت تازه در فید اصلی، استوری ها، بخش ریلز و حتی اکسپلورر ظاهر خواهد شد.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ

به "اینستاگرام محدودیت محتواهای حساس را برای نوجوانان بیشتر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینستاگرام محدودیت محتواهای حساس را برای نوجوانان بیشتر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید