احتمال مرگ 82 هزار آمریکایی بر اثر کرونا تا ماه اوت

به گزارش انجمن وردپرس، بر اساس یک مدل پیش بینی، تا ماه اوت، حدود 82 هزار نفر از بیماری کووید - 19 در آمریکا جان خواهند داد.

احتمال مرگ 82 هزار آمریکایی بر اثر کرونا تا ماه اوت

به گزارش گروه سیاسی انجمن وردپرس، دبورا بریکس، هماهنگ کننده کاخ سفید در مقابله با کرونا روز یکشنبه بیان کرد که تصمیم تمدید فاصله گذاری اجتماعی تا 30 آوریل در آمریکا که توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور اعلام شد پس از آنالیز 12 مدل مختلف آماری صورت پذیرفته است.

وبگاه شبکه خبری سی ان ان می نویسد: بریکس همچنین از یک مدل دیگر آماری نام برد که به صورت مستقل طراحی شده است ... این تحلیل که در اختیار عموم است تصویری تیره و تار از آنچه در آمریکا رخ خواهد داد ارائه می نماید، حتی با وجود رعایت فاصله گذاری اجتماعی.

تا صبح دوشنبه، این مدل تخمین می زند که بیش از دو هزار نفر در هر روز در میانه ماه آوریل ممکن است در اثر کرونا در ایالات متحده جان خود را از دست دهند، دوره ای که پیش بینی شده سخت ترین دوره ابتلا به کرونا در آمریکا باشد. این مدل که به صورت منظم به روزآوری می شود، پیش بینی می نماید که در تاریخ 15 آوریل، 224 هزار تخت بیمارستانی - 61 هزار بیش از آنچه آمریکا در اختیار دارد - مورد نیاز خواهد بود.

این مدل همچنین با فرض اینکه فاصله گذاری اجتماعی در ماه مه نیز ادامه خواهد یافت، پیش بینی نموده که تا ماه اوت، حدود 82 هزار نفر از بیماری کووید - 19 در آمریکا جان خواهند داد.

نحوه مدیریت بیماری کرونا در آمریکا توسط دولت این کشور انتقادهایی را در روزهای اخیر برانگیخته است.

برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت و از نامزدهای دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در پیامی در توئیتر به مرگ مردم این کشور به دلیل نداشتن هزینه بیمارستان ها اشاره و از آن انتقاد کرد.

این سناتور ایالت ورمونت نوشت: این یک رسوایی بین المللی است. ما باید مراقبت درمانی را به یک حق تبدیل کنیم.

در همین حال، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز یکشنبه گفت، دولت این کشور مسئول فوت آمریکایی ها در اثر ابتلا به کرونا است.

پلوسی در مصاحبه با سی ان ان گفت: تکذیب [شیوع کرونا] توسط رئیس جمهور مرگ آور بود. تعلل او در رساندن تجهیزات به نقاطی که به آن نیاز دارند مرگ آور بود. همچنان که رئیس جمهور دست روی دست می گذارد مردم جانشان را از دست می دهند.

وی اضافه کرد: ما هنوز دستگاه های تست کافی نداریم. ما هنوز تجهیزات محافظتی برای کارکنان بخش بهداشت که جانشان را برای نجات دیگران به خطر می اندازند نداریم.

جو بایدن، نامزد پیشتاز رقابت های درون حزبی دموکرات های آمریکا نیز به دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور توصیه کرد که به جای بلند فکر کردن، در مورد نحوه پاسخ به شیوع بیماری کرونا در آمریکا عمیق فکر کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "احتمال مرگ 82 هزار آمریکایی بر اثر کرونا تا ماه اوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال مرگ 82 هزار آمریکایی بر اثر کرونا تا ماه اوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید